april 29, 2024

TED-recensie - IGN

TED-recensie – IGN

Ted gutst nu over Peacock.

Komedies zijn veel veranderd sinds Ted twaalf jaar geleden voor het eerst in de bioscopen verscheen. Naast de veranderende getijden van cultuur en smaak, zijn de theatrale fortuinen van dit eens zo dominante theatergenre afgenomen, waarbij slechts een handvol door beroemdheden geleide projecten elk jaar succes boeken. Nu grote namen als Adam Sandler, Melissa McCarthy en Kevin Hart zich terugtrekken in streaming, is het gemakkelijk in te zien hoe dit een voorloper zou kunnen zijn van een van deze films. De grootste comedyhits aller tijden Hij komt terecht op de pauw. Maar dit kan het enige teken zijn dat Ted in staat is om met de tijd mee te veranderen. Deze terugkeer naar de schooltijd van John Bennett (Max Burkholder, die de rol heeft geërfd van Mark Wahlberg) en zijn knuffelvriend (ingesproken door Seth MacFarlane) leunt te zwaar op een vermoeid uitgangspunt: ja, de schattige beer zegt nog steeds onbeschofte dingen.

Een prachtig openingsthema dat doet denken aan Family Guy is een vroege indicator: Ted is een goed gemaakte live-action versie van enkele van MacFarlane's beroemde geanimeerde sitcoms, met slechts licht verschillende karakters. Burkholder doet geweldig werk door Wahlbergs over-the-top optreden (en zijn zuidelijke accent) van Ted en Ted 2 te kanaliseren, terwijl de rest van de cast net zo frustrerend/grappig kan zijn, afhankelijk van je tolerantieniveau. De namen van John's ouders werden om de een of andere reden veranderd in Mattie (Scott Grimes) en Susan (Alana Ubach), en een groot deel van de serie concentreert zich op de wrijving tussen hen. Gooi een willekeurige neef (Georgia Whigham) in de mix en Dit is het nieuwe seizoen van Family Guy Ted is zeker goed begonnen.

READ  Frans zelfonderzoek Erno wint Nobelprijs voor Literatuur

Helaas heb ik de sprong van de film naar de serie: Patrick Stewart niet gemaakt. Gelukkig heeft de Star Trek-legende de rol van Apache-helikopter-drukke verteller overgedragen aan zijn vriend en X-Men-vijand, Ian McKellen. McKellen wordt te weinig gebruikt en verschijnt slechts in een handvol afleveringen, maar als hij in de buurt is, zorgt hij voor echte opwinding.

De grappen in Ted zijn veel van wat we al eerder hebben gezien en gehoord – woede is de naam van het spel, en veel van de humor is afgeleid van de versleten grap van een schattige, knuffelige teddybeer die echt verschrikkelijke dingen zegt. dingen. Er zijn regels over Joodse mensen, kannibalisme, John Belushi en zelfs één grap die je zeker eerder hebt gehoord in het Paul Rudd-Sean William Scott-voertuig Een voorbeeld. Nogmaals, als je Family Guy hebt gezien, weet je wat je kunt verwachten, en dat is het grootste probleem.

De show verbetert naarmate deze vordert en komt halverwege op gang. De introductie van een wild nieuw personage geeft een draai aan de formule, en Teds popcultuur wordt sterker naarmate de serie vordert. Of je nu voor de lange termijn blijft of Ted überhaupt een kans geeft, zal afhangen van je enthousiasme voor de films en andere werken van MacFarlane.

Er is geen overkoepelend verhaal of zelfs maar een reden waarom de zeven Ted-afleveringen samen zijn. Elke aflevering staat op zichzelf: een traditionele sitcom zonder de opbouw van 100 afleveringen. Het is jammer, want Ted zal goed zitten als een ontspannende blik, en het is iets dat de moeite waard is om week na week naar te luisteren om een ​​nieuw stukje van het leven van de familie Bennett te krijgen. Zeven afleveringen geven Ted nauwelijks genoeg ruimte om zijn snelheid te verhogen, en dan zakt hij levenloos in elkaar bij de finish tegen de tijd dat hij bij de goede dingen komt. Seizoen 2 gaat misschien nog verder – de lach is misschien niet zo origineel, maar ze zijn nog steeds een welkome aanvulling op MacFarlane's repertoire.

Als je Family Guy hebt gezien, weet je wat je kunt verwachten… en dat is het grootste probleem.

Een van de belangrijkste redenen om terug te keren naar Ted is de een-tweetje tussen John en Ted: hun relatie is geweldig en Burkholder neemt het gemakkelijk over van Wahlberg. Voeg daar wat door nostalgie gedreven gelach en een paar grappige film-callbacks aan toe en je hebt een prima komedie die vastlegt wat er leuk is aan de filmische bron.

READ  “Aquaman” Deel 2 verdiende in de preview $4,5 miljoen