mei 4, 2024

Recensie Eurovisie 2024: Nederland's Joost Klein met “Europapa”

De Wiwi-jury — beoordeelt en evalueert de 37 nummers die zullen strijden op Eurovisie 2024. NederlandWie heeft gekozen Gewoon schoon met “Europa”.

Hebben we onze nieuwe Europese papa gevonden? Lees verder om erachter te komen!

Joost Klein – “Europapa” (Nederland Eurovisie 2024)

Recensie: Joost Klein – “Europapa”

Simon: Omdat ik jong was in de jaren 90 (19, niet 18!), doet deze plaat me denken aan de dansmuziek die we toen hadden. Normaal gesproken ben ik geen caper- of technofan, maar “Europapa” is zo pakkend dat ik niet elke keer mijn voeten kan stoppen als mijn afspeellijst ernaar overschakelt. Ik hou van de Nederlandse kijk op dansmuziek – en wat zou het Eurovisie Songfestival zijn zonder deelname. De slimme balans tussen niet te moeilijk zijn om een ​​heel breed publiek te bedienen werkt duidelijk met de gekke streams van het nummer, en ik zou dit kunnen zien als een kanshebber om op zijn minst de publieke stemming te winnen.

Score: 8.5

Debon: Hoewel “Europapa” op het eerste gehoor klinkt als een leuke draai aan “Euro Neuro”, is de boodschap van het nummer geworteld in hoop. In autobiografische zin maakt de Nederlander dit jaar de songteksten waar door deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival en navigeert hij door het muzikale landschap van het continent. Momenten in dit nummer voelen verkeerd gericht. Hoewel Joost Klein elke look kan rocken, brengt het dragen van de Europese vlag de looks hier naar het echte territorium.

Score: 5.5

Ruxandra: Het nummer heeft de potentie om een ​​hit te worden en zou een songfestivallied kunnen worden. Joust combineert populaire Eurovisie-favoriete elementen (pakkende refreinen met herhaling, gemakkelijke dansen, enz.). Het is leuk en interessant, maar behoudt ondanks de vrolijke aflevering een echte en serieuze toon. De locatie van de danspauze is goed uitgevoerd en het is essentieel om de buitenkant te behouden, omdat het plezier en energie naadloos combineert met echte emotie. Joost doet zowel de refrein- als de rapsectie feilloos en met maximale aantrekkingskracht.

READ  Geothermie Nederland publiceert aardwarmtestatistieken 2022

Score: 10

Jij: In de laatste paar jaar van de wedstrijd hebben veel landen zich eindelijk gerealiseerd dat de standaard zogenaamde 'Eurovisiepop' je misschien wel naar de finale brengt, maar niet naar de top. De meeste van de beste nummers zijn nieuw en ongebruikelijk. Dit jaar heeft Nederland precies dat gedaan. “Europapa” spookt door mijn hoofd en het doel van het nummer is goed. Ik ben een beetje bang dat de stemming van de jury het lied zal vernietigen.

Score: 7

Nederland Eurovisie 2024 Ranking

In de Wiwi-jury van Eurovisie 2024 hebben we 17 juryleden, maar slechts ruimte voor vier recensies. Resterende cijfers hieronder: