mei 2, 2024

Mission: Impossible - Dead Reckoning Review Deel 1: Wanneer zelfbewustzijn verkeerd gaat

Mission: Impossible – Dead Reckoning Review Deel 1: Wanneer zelfbewustzijn verkeerd gaat

Mission: Impossible – Dead Reckoning deel 1 Door de jaren heen te wijten zijn aan een wereldwijde pandemie om uiteindelijk in de bioscopen te komen in een tijd waarin het publiek meer afgestemd raakt op de prevalentie van AI-tools, doet de film veel griezelig vooruitziend aanvoelen – niet over de staat van de technologie zelf, maar over de mate waaraan mensen denken. In zijn laatste optreden als Ethan Hunt levert Tom Cruise het soort doorgewinterde, meeslepende en overdreven prestatie in de zevende aflevering van een actiefranchise over een ouder wordende superspion wiens team bestaat uit oude bondgenoten. bij het krijgen van jaren.

Maar ondanks alle perfecte perfectie van Cruz als stuntgerichte actieheld, heeft regisseur Christopher McQuarrie een scherp oog voor het maken van geweldige actiecombinaties die echt het gevoel hebben dat het voor hen onmogelijk zou zijn om te overleven. Gegist bestek deel één Hij kan niet stoppen met op zijn eigen manier te struikelen met een te grote afhankelijkheid van zelfreferentiële grappen en voorgekauwde clichés.

Stel enige tijd in na gebeurtenissen Missie: onmogelijk – FalloutEn Gegist bestek deel één Het vertelt het meanderende en vaak ietwat verwrongen verhaal van hoe Impossible Mission Force-agent Ethan Hunt (Cruise) en zijn team van collega-agenten de wereld moeten redden van een bewuste machiavellistische AI ​​met de kracht om de volgende reeks werelden te ontketenen. oorlogen. In de hele film lijkt niemand volledig te begrijpen wat een “entiteit” is – gegist bestekEen zeer fantasieloze naam voor zijn amorfe, gezichtsloze, meestal digitale tegenstander – hij of waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld was. Maar nadat door een mysterieus ongeluk het programma in het wild vrijkomt, samen met de twee helften van een fysieke sleutel die nodig is om het te beheersen of te vernietigen, begint een geheime internationale wapenwedloop waarbij meerdere wereldmachten – waaronder de Verenigde Staten – strijden om hun handen in hopen de toekomst in hun voordeel vorm te geven.

READ  Conan O'Brien keert voor het eerst in 14 jaar terug naar 'The Tonight Show': 'Het is een raar gevoel'

Afbeelding: Paramount Pictures en Skydance

de Missie: onmogelijk Films hebben altijd prioriteit gegeven aan spanning, intrige en actie voordat ze verhalen vertellen die heel logisch zijn. Maar gegist bestek Hij besteedt veel tijd aan het proberen (en vaak niet) om dingen duidelijk uit te leggen – zoals wat de entiteit is en hoe het anders is dan alles wat Ethan, Elsa Faust (Rebecca Ferguson), Luther Stickell (Ving Rhames) en Benji Dunn (Simon Pegg) hebben gedaan. Voorheen – dat de film zich vaak stevig verankerd voelt in het territorium van de parodie.

Afgezien van Cruise, die een verrassend contemplatieve en ingetogen uitvoering geeft als Hunt – die nooit iets zegt over het gevoel een 59-jarige te zijn, gespeeld door een 62-jarige maar zich nog steeds behoorlijk oud voelt – is vrijwel iedereen een andere in de film merkwaardig vastzitten in een hogere, meer enthousiaste actiefilminstallatie die de neiging heeft leeg te voelen. Dit wordt met name duidelijk in de vele dramatische overdub-sequenties van de film, waar de over-de-schouder-looks zo scherp gechoreografeerd en uitgevoerd zijn dat het gemakkelijk is om je voor te stellen dat de acteurs ze oefenen terwijl ze luisteren naar de meest melodramatische muziek die mogelijk is.

Maar hoewel er genoeg gevallen zijn waarin de sfeer een beetje afwijkt, zijn er ook een paar momenten gebouwd rond nieuwe personages zoals Hayley Atwell’s Grace en Pom Klementieff die opvallen door hoe goed de cast kan vleien in plaats van rond. Cruise-energie. Door de hele film heen is het duidelijk dat Paramount misschien langetermijnplannen heeft voor de grootste Missie: onmogelijk franchise, zal Ethan Hunt niet altijd het middelpunt zijn, en een van de meest indrukwekkende dingen gegist bestek zo goed kan ze telegraferen dat er een wisseling van de wacht op komst is zonder het gevoel te hebben dat het een moeilijk afscheid voor Cruise is.

READ  Miley Cyrus zegt dat het intensieve werkschema van haar jeugd haar 'eindeloze zomervakantie' heeft opgeleverd

Het meest indrukwekkend zijn natuurlijk de actiescènes van de film – of dat zouden ze tenminste zijn geweest als ze niet waren zoals ze zijn gegist bestekDe advertentiecampagne bevatte (en nogal verwend) veel van de meer inspirerende decorstukken die Ethan en co vastlegden. rond de wereld. op dezelfde manier dat gegist bestekDoor de vertraging van de film kwam de focus op kunstmatige intelligentie uiteindelijk overeen met de huidige nieuwscyclus, en de film ging slechts twee weken later in première X is snel – waarin ook een cartoonachtige achtervolging door een bruisende Italiaanse stad te zien was – creëert een ongelukkig gevoel van deja vu dat wordt versterkt door de vele nostalgische theaters.

Voor al het essentiële werk dat je doet voor de toekomst van de franchise, Mission: Impossible – Dead Reckoning deel 1 (Waarschijnlijk correct) Hij stelt dat hij voor zijn kernpubliek kan spelen door de deuntjes uit de vorige films te herhalen en ze op te vrolijken met een goede stroom meta-humor, bedoeld om je de grap over het hele ding te laten voelen. Maar hoewel deze aanpak misschien werkt voor mensen die de avonturen van Ethan Hunt de afgelopen 27 jaar trouw hebben gevolgd, kan het moeilijk zijn voor nieuwkomers – vooral gezien het feit dat volgend jaar slechts de helft van het verhaal is. Mission: Impossible – Dead Reckoning deel twee Het hoort te eindigen.

Mission: Impossible – Dead Reckoning deel 1 Ook met Esai Morales, Vanessa Kirby, Henry Czerny, Frederick Schmidt, Greg Tarzan Davis en Shea Whigham. De film komt op 12 juli in de bioscoop.

READ  Roman Reigns worstelt zijn eerste wedstrijd in 70 dagen. Verslaat de 39-jarige WWE-superster