mei 2, 2024

Dragon

Dragon's Dogma 2 wordt gelanceerd met 'grotendeels negatieve' recensies nadat microtransacties zijn onthuld

Wat je moet weten

• Met de lancering van Dragon's Dogma 2 op pc donderdagavond is een voorheen verborgen reeks microtransacties beschikbaar gekomen voor aankoop.
  • Dingen die je kunt kopen voor de ARPG-singleplayer zijn onder meer snelle reispunten, Rift Crystals om pionnen te huren en speciale items te kopen, verbruiksartikelen om het uiterlijk te veranderen en tot leven te wekken, een speciale kampeerkit die minder weegt dan gewone, en een paar andere dingen.
  • Als reactie op microtransacties is Dragon's Dogma 2 beoordeeld, waarbij de game momenteel op Steam de status “Mostly Negative” heeft.

Terwijl ik dit schrijf, is Capcom's nieuwe ARPG Dragon's Dogma 2 nu officieel speelbaar op pc via Steam, en de game zal naar verwachting over een paar uur live gaan op Xbox- en PlayStation-consoles. Wat een spannende en feestelijke lancering had moeten zijn van een vervolg waar fans al meer dan tien jaar op zaten te wachten, werd ontsierd door controverse.

Toen de game beschikbaar kwam, verscheen er ook een voorheen verborgen reeks microtransactieaankopen. Dit omvat alles van Rift Crystals die worden gebruikt om pionnen van andere spelers te rekruteren tot Art of Metamorphosis-boeken die nodig zijn om het uiterlijk van je personage te veranderen, evenals Wakestone-revival-items, Portcrystal-snelreispunten, sleutels voor eenmalig gebruik om uit gevangeniskerkers te ontsnappen en wierook om te bevrijden de kanteling van een pion (die trouwens je pion krijgt is willekeurig), betoverende monsters en zelfs speciale kampeeruitrusting die minder weegt dan gewone uitrusting. Ze zijn allemaal zichtbaar op Dragon's Dogma 2 DLC-pagina.

De prijs van deze microtransacties varieert van $1 tot $5, en hoewel sommige slechts in beperkte hoeveelheden kunnen worden gekocht, lijken andere voor onbepaalde tijd te kunnen worden gekocht. En als je bedenkt dat Dragon's Dogma 2 een RPG voor één speler van $ 70 is, is het geen verrassing dat spelers…Niet blijOp zijn zachtst gezegd. op stoomis het al gedaald naar een “grotendeels negatieve” beoordeling, met slechts 34% positieve recensies.

READ  De nieuwe Gmail wordt voor iedereen uitgerold en je kunt die grote zijbalk nu verbergen

Je kunt speciale kampeerbenodigdheden kopen die minder wegen dan wat je in de game kunt vinden, waardoor voorraadbeheer minder moeilijk wordt. (Afbeelding tegoed: Windows Central)

“Toen ik de Deluxe Edition vooraf had gekocht, ging ik deze vandaag installeren en zag in de winkel een hele pagina gewijd aan de microtransacties,” boeken Superius-speler. “Hoe kun je het lef hebben om enige vorm van kleine transactie te doen in een SINGLE PLAYER-game die al voor de volle prijs is betaald. Het is heel vreemd voor mij.” Almachtig Maakt hetzelfde puntnogal kort en bondig: “Een geweldig spel dat werd stopgezet vanwege verachtelijke microtransacties.”