april 20, 2024

We Own This City review: een schokkend verhaal over corruptie bij de politie

We hebben deze stad die onvermijdelijk vergelijkingen zal trekken met The Wire, gezien de gedeelde Baltimore-omgeving, en hoewel de laatste de grootste prestatie is, is het niet noodzakelijk de belangrijkste van de overeenkomsten. Hoezeer we deze stad ook hebben die veel terrein beslaat, The Wire heeft zich verder uitgebreid dan alleen politiewerk tot een hele stedelijke omgeving, en legt vast hoe elk element van de sociale en politieke economie met elkaar verbonden is. We Own This City legt bijzondere nadruk op politie, en merkt op dat het sinds het begin van de jaren 2000, toen The Wire werd opgericht, actief is verslechterd.

De serie besteedt veel tijd aan de aanloop naar de verkiezing van Donald Trump in 2016, waardoor Simon en Pelicanos kunnen laten zien hoe een gebrek aan gerechtigheid voor de zwarte doden, in combinatie met economische ontheemding en een politiek gepolariseerde cultuur, het wantrouwen jegens de politie heeft vergroot. die op hun beurt worden afgeschilderd als kijken naar de mensen die je geacht wordt te beschermen met actieve minachting.

Ondanks de openhartige nostalgische scènes van rechercheurs die de telefoontaps invullen en de talrijke steroptredens van The Wire, is het meest passende punt in vergelijking met We Own This City de film Prince of Town Sidney Lumet uit 1981, die is gebaseerd op een ander waargebeurd verhaal over corruptie bij de politie. Het is geen wonder dat de ster van de film, Treat Williams, een cruciale cameo maakt die bijna knipoogt naar de serie.

We bezitten deze stad met verschillende kleine problemen. De geweldige uitvoeringen van de cast worden vaak over het hoofd gezien door de routinematige regie van Reinaldo Marcus Green. Het drama kan soms een beetje mechanisch aanvoelen, waarschijnlijk omdat het zo nauw aansluit bij de realiteit van de echte zaak, en het verhaal waarbij Suiter in het bijzonder betrokken is, wordt soms gezalfd als een zeer symbolisch contrast met het GTTF-verhaal, alsof het onhandig is onderstreept het feit dat er mannen Goede politie in de buurt zijn.

READ  Peter Straub, literair hoogleraar metafysica, sterft op 79-jarige leeftijd

Maar wanneer de snaar de huisextensie ingaat en alle stukken beginnen te verbinden zoals de Simon-snaar die hij leidt, hebben die gebreken de neiging om uit het geheugen te vervagen. Er zijn maar weinig andere schrijvers die televisieromans maken zoals deze, wiens pessimistische kijk op de wereld nauwkeurig het feit weerspiegelt dat ondanks het enorme aantal mensen dat probeert het juiste te doen, er genoeg geld is om ervoor te zorgen dat systeemfalen gedijt.

We bezitten deze stad voor het eerst op HBO in de VS op 25 april en op Sky Atlantic en NU in het VK in juni

Houd je van films en tv? meedoen BBC Film en TV Culturele Club Op Facebook, een community voor filmliefhebbers over de hele wereld.

Als je wilt reageren op dit verhaal of iets anders dat je op BBC Culture hebt gezien, ga dan naar onze site Facebook Pagina of e-mail ons op Twitter.

En als je van dit verhaal houdt, Abonneer u op de wekelijkse nieuwsbrief van bbc.com, het hoofdmenu genoemd. Een zorgvuldig uitgekozen selectie van verhalen van BBC Future, Culture, Worklife and Travel, elke vrijdag in je inbox.