april 20, 2024

Review: Space Force S2 behoudt komische charme, maar begint zijn glans te verliezen

Zoom / (l) Ben Schwartz als Tony Scarabeducci; Tawny Newsome als Angela Ali; Steve Carell als generaal Mark Nerd; Jimmy Oo Yang als Dr. Chan Kaifang; Don Lake als brigadegeneraal Bradley Gregory; Diana Silvers als Erin Nerd; en John Malkovich als Dr. Adrian Mallory.

Netflix

Absurde komedie op Netflix ruimte kracht Hij was gemakkelijk een Ars-favoriet in 2020 een plaats winnen In onze jaarlijkse lijst met de beste tv-programma’s. We hielden van de sinistere humor, de absurde setting en het onverwachte hart van de show. Het is eindelijk terug met een tweede seizoen, en hoewel veel van de oude magie intact blijft, begint het zijn glans maar een beetje te verliezen – misschien omdat we maar zeven afleveringen hebben in plaats van tien (bedankt, een nooit eindigende pandemie).

(Spoilers voor de S1 hieronder.)

zoals we zijn Ik noemde eerderde serie is gemaakt door Steve Carell en Greg Daniels (die ook Parken en recreatieoorden En de Downloaden). ruimte kracht Gedeeltelijk geïnspireerd door Aankondiging van de Trump-administratie Het zal een nationale ruimtemacht oprichten. Carell speelt viersterrengeneraal Mark Naird, een gedecoreerde piloot die ervan droomt de luchtmacht te leiden.

Maar in de pilot-aflevering worden zijn dromen van promotie verbrijzeld wanneer hij in plaats daarvan wordt getikt om de nieuw gevormde zesde tak van de Amerikaanse strijdkrachten te leiden: de Space Force. Zijn nieuwe benoeming leverde hem een ​​aanfluiting op van Nerd’s algemene viersterrenconcurrent, Kick Grappston (Noah Emmerich). Mark, een goede soldaat, ontwortelde zijn familie en verhuisde naar een afgelegen basis in Wild Horse, Colorado, waar hij en een kleurrijk team van wetenschappers en aspirant-‘astronauten’ worstelden om tegen 2024 het aandringen van het Witte Huis op Amerikaanse laarzen op de maan (opnieuw) tegen te gaan. , waardoor volledige controle over de ruimte wordt bereikt.

READ  Uw dagelijkse horoscoop voor 26 juni 2023

Natuurlijk is NERD onderweg met zijn hoofdwetenschapper, Dr. Adrian Mallory (John Malkovich), een pacifist die zich zorgen maakt over het werken voor het ministerie van Defensie. Marks vrouw, Maggie (Lisa Kudrow) zit in de gevangenis en zijn dochter Erin (Diana Silvers) is boos omdat ze in Colorado moet wonen. De indrukwekkende hoofdcast omvat ook Ben Schwartz als Social Media Director Tony Scarabeducci; Jimmy O. Yang als Dr. Chan Kaifang, de belangrijkste assistent van Mallory; Tawny Newsome als Captain Angela Ali, een helikopterpiloot die een van de astronauten van de missie wordt; Don Lake als brigadegeneraal Bradley Gregory, Nerd’s assistent.

Mallory toont de NASA Apollo Astronauts-tentoonstelling van een bezoekende Chinese wetenschapper die de maanlanding ontkent.
Zoom / Mallory toont de NASA Apollo Astronauts-tentoonstelling van een bezoekende Chinese wetenschapper die de maanlanding ontkent.

Netflix

In zekere zin slaagde Space Force erin om die laarzen op de maan te krijgen – maar ook in China. In de S1-finale was de voorzitter van de gezamenlijke stafchefs boos over de ontheiliging van de Apollo 11-maanvlag door Chinese astronauten (ze rolden hem in een rover). NERD’s strategie van een lichte aanval op de Chinese habitat werd teniet gedaan door de minister van Defensie, die opdracht gaf tot de vernietiging van de Chinese maanbasis, wat waarschijnlijk zou leiden tot een totale oorlog.

Mallory dreigde af te treden en Nerd besloot zijn bevelen te negeren. Dit leidde op zijn beurt tot Grabaston het uitvoeren van een staatsgreep en de inbeslagname van Space Force, en de arrestatie van Mallory en Nerd. Amerikaanse astronauten werden gevraagd om het Chinese thuisland met moersleutels aan te vallen. Ze keren terug van deze verdachte missie en ontdekken dat Chinese astronauten de Amerikaanse basis hebben verlamd en hun leven in gevaar hebben gebracht. En de scène.

READ  Koningin Elizabeth II verschijnt plotseling op het balkon van het paleis om het jubileum af te sluiten
Chan werft het wetenschappelijke team aan om de staat van zijn ontluikende relatie met Angela te analyseren.
Zoom / Chan werft het wetenschappelijke team aan om de staat van zijn ontluikende relatie met Angela te analyseren.

Netflix

Critici hadden op onverklaarbare wijze kritiek op dit eerste seizoen (kijkers waren veel positiever). Deze critici hebben misschien niet naar dezelfde serie gekeken, want we zijn hier bij Ars hou van de showhoewel senior ruimteredacteur Eric Berger Hij heeft wat problemen Met beeldvorming in de ruimtetechnologie. het is niet de balieook niet onderdirecteurDat is een goed ding. Mijn mening:

ruimte krachtDe komische benadering is een delicate scalpeltechniek die zorgvuldig wordt ingepakt om te veel schade aan zijn wonden te voorkomen. Er is een warmte en onderliggende emotie bij al deze feilbare personages die iets buitengewoons proberen te doen, en voor hen wortelen, zelfs als we lachen om hun acties… Malkovich schittert als een supernova als Dr. Adrian Mallory, een toegewijde en gepassioneerde vredesstrijder. Leer hem, werkend voor een militaire operatie (“De ruimte zou een gebied van wonderen moeten zijn, geen strijd en dood”). Zijn scherpe humor en zachte verfijning zijn de perfecte chip voor Karels ernstige wond, de ruwheid aan de randen en de generaal in elk boek, die diep voelt maar die gevoelens in zich houdt, zoals een goede soldaat zou moeten. Hun onverwachte vriendschap, gesmeed in het vuur van een bijna onmogelijke missie, is het hart en de ziel van de serie.

Het is duidelijk dat Netflix vond dat de serie het goed genoeg deed om een ​​tweede seizoen te rechtvaardigen. Het seizoen begint een paar maanden na het einde. Angela en haar mede-astronauten (inclusief de Chinezen) zijn erin geslaagd om terug te keren naar de aarde, en de Space Force ondergaat nu een disciplinaire hoorzitting voor de minister van Defensie van de nieuwe regering (Tim Meadows). Nerd heeft nog steeds de leiding over Space Force, maar het jonge bureau heeft vier maanden om zichzelf te bewijzen – en het budget is gehalveerd.

READ  De onderhandelingen tussen SAG en AFTRA gaan maandag door - The Hollywood Reporter
Patton Oswalt speelde een gastrol als Captain Lancaster, ingezet op een solomissie naar Mars.
Zoom / Patton Oswalt speelde een gastrol als Captain Lancaster, ingezet op een solomissie naar Mars.

Netflix

Ondertussen worstelt Angela om de titel van een nieuwe nationale kampioen te claimen en neemt ze afstand van haar ontluikende relatie met Chan. Hij behandelt het net als een nerd: door een gedetailleerd stroomschema met vergelijkingen te maken om een ​​situatie te beoordelen. (Kerel, neem een ​​hint van de bounce-tekstverhouding.) Mallory’s beminnelijke bemande missie naar Mars krijgt de bijl, waardoor de eenzame astronaut, kapitein Lancaster (Patton Oswalt) in een hachelijke situatie terechtkomt. Nairds vrouw, Maggie, vraagt ​​een scheiding aan, en Erin twijfelt of ze naar de universiteit gaat en in plaats daarvan een tussenjaar zoekt.

Het boek doet uitstekend werk door elk lid van de getalenteerde band hun moment in de schijnwerpers te geven. Ze beknibbelen ook niet op de kleine komische momenten die een scène zouden kunnen sieren, zoals het feit dat Amerikaanse satellieten in de serie allemaal vernoemd zijn naar rockbands uit de jaren 70 (Genesis, Rush, Blue Oyster Cult). In de sterkste aflevering organiseren Nerd en Mallory een diplomatiek diner met een bezoekende delegatie uit China. Mallory maakt ruzie met de hoofdwetenschapper van de delegatie, een ontkenner van een maanlanding die Mallory tart door Neil Armstrong te verbannen als een “briljante acteur”. Ondertussen moet Nerd, een berucht lichtgewicht, zijn eigen jachtgeweer houden tegen de Chinese generaal om met succes een 50/50 verdeling van de middelen van de maan te onderhandelen.

Vanwege het korte seizoen heeft S2 echter geen ruimte om te ademen om de tonen van gratie te ontwikkelen die de verhalen in dat eerste seizoen verrijkten, vooral op het gebied van persoonlijke relaties. De karakters ontwikkelen zich niet veel, waardoor dit hele aspect wat mager lijkt. Ik miste vooral de subtiele momenten tussen Nerd en Mallory, ook al geven Carell en Malkovich hun gebruikelijke vlekkeloze optredens. Dit is nog steeds een erg vrolijke en gemakkelijke serie, en ik duim voor een volledig derde seizoen zonder de beperkingen van filmen tijdens een volledige pandemie.

Het tweede seizoen van ruimte kracht Nu streamen op Netflix.

Steve Carell en John Malkovich spelen in seizoen 2 van de Netflix-komedie ruimte kracht.

Lijst afbeelding van Netflix