juni 24, 2024

Een Amerikaans epos dat in kritische recensies hard wordt gefilterd

Het nieuwe westerse epos van Kevin Costner kreeg in Cannes misschien een staande ovatie van tien minuten, maar zodra critici van de festivalvertoningen naar hun hotelkamers terugkeerden, plaatsten ze commentaar op de film. Horizon: een Amerikaans eposHoofdstuk 1 Die was veel minder enthousiast.

Horizon Het is de eerste film in de gigantische gok van schrijver-regisseur-ster Costner waarbij een van zijn huizen werd gebruikt om de financiering te financieren (hij besteedde $ 38 miljoen uit eigen zak aan de film, die een budget van $ 90 miljoen had). Hoofdstuk 1 Het duurt drie uur en richt zich grotendeels op het decoreren van het podium, het introduceren van een uitgebreide cast van personages, met de belofte van meer dramatische gebeurtenissen in de overige films.

Er zijn nog niet veel recensies verschenen over het westerse verhaal van na de burgeroorlog, maar een deel van de eerste kritiek is behoorlijk hard. De meest voorkomende klacht is dat de film minder als bioscoop aanvoelt dan drie opeenvolgende afleveringen van een nieuwe tv-serie, wat een beetje een allegaartje is, aangezien de film tussen vier centrale verhalen springt. Sommigen vergelijken hem zelfs met Francis Ford Coppola Grote stedennog een decennia lang regie-passieproject dat lovende kritieken oogstte op het festival.

Hier zijn enkele hoogtepunten uit de eerste recensie:

Hollywood-verslaggever Hij noemde het “een onhandige poging … Het speelt als een beperkte serie die als film is opgetuigd, maar voelt meer als een overhaaste ruwe versie dan als een kant-en-klare release voor welk formaat dan ook.” Dit eerste deel van een kwartet films is gevuld met niet-essentiële scènes en personages die nergens toe leiden, en het duurt veel te lang om rommelige plotthreads aan elkaar te knopen… Elk van deze plotthreads zou een uur meeslepende televisie vergen, maar dat is niet het geval. Het voegt niet veel toe in deze quilt. Vreemd gestikt, waardoor er zelden ruimte is voor iemands ervaringen om te resoneren… Costner in een nauwsluitende rol wiens aanwezigheid geruststellend zou zijn. Hij was nooit een brede acteur, maar hij was altijd boeiend – zelfs als hij te laat kwam, zoals hier, en aan de sombere kant bleef.

READ  Acteur Nashon Breedlove, ster van de film 8 Mile, is op 46-jarige leeftijd overleden

Vanity galerij Hij noemde het ‘meer zoals’. Water wereld van dansen met de wolven. Een mix van afgezaagde plots gepresenteerd in saaie kleuren (en matige uitvoeringen), Horizon Mag concurreren Grote steden Als de grootste Amerikaanse bootleg in Cannes dit jaar… misschien wel alles [the storylines] Het zal op overtuigende, zelfs aangrijpende wijze samenkomen in het tweede bedrijf, maar er is weinig reden om te geloven. Dit eerste uitstapje bepaalt een schema dat tegen het einde niet meer te redden lijkt. ten minste Horizon Er wordt een verbazingwekkende prestatie geleverd: je vraagt ​​je af of we het misschien niet te zwaar opvatten postbode“.

IndieWire Hij noemde het “het saaiste filmische ijdelheidsproject van de eeuw” en schreef: “Horizon Het is prachtig opgenomen met een hoofdletter H door J. Michael Muro met de beeldverhouding en cameraplaatsing van een dure tv-serie. Wat, in combinatie met de onhandige uiteenzettingsstructuur van de film, je doet geloven dat Costner mogelijk geprobeerd heeft Taylor Sheridan in de maling te nemen. Taylor Sheridande Geelsteen Het gerucht gaat dat de showrunner drama heeft, aangezien de show klaar is om terug te keren zonder Costner. Costners arrogante poging om een ​​trouwe western op te bouwen, waarin hij veel van zijn eigen geld heeft uitgegeven, is vooral lovenswaardig vanwege wat hij hier op het spel zet. Maar Horizon Hij maakt zelfs nog een project van $ 100 miljoen in Cannes: Francis Ford Coppola Grote steden – Het lijkt in vergelijking met het werk van een ongeremd genie.

Wachter: “Na drie uitputtende uren bereikt Kevin Costner, de knappe maar vreemd lusteloze neowesterse acteur, niet veel op het gebied van bevredigende vertelkunst. Toegegeven, dit zou slechts het eerste deel moeten zijn van een uit meerdere delen bestaande saga waarin Costner regisseur en co-schrijver is. En een ster, maar op de een of andere manier levert het niets interessants op met zijn vele onopgeloste verhalen, en laat het ons aan niets anders hangen.

READ  Doctor Strange 2 bevat nieuwe details over Professor X die X-Men-fans moeten zien

Schermklaar De film ‘beweegt zich tussen fascinatie en frustratie’… ‘Prachtig gefilmd, met behendige beheersing van historische details en een sterrencast, biedt Costners epos over de burgeroorlog een ouderwetse viering van de pioniersgeest – en een groot aantal meeslepende films. verhaallijnen. Dat was niet. Hij heeft genoeg tijd om ermee te communiceren voordat de film verder gaat… Het publiek dat een ouderwets bareback-epos uit Utah wil zien, zal waarschijnlijk niet teleurgesteld worden, hoewel ze zeker naar een oudere doelgroep zullen neigen. . maar zelfs een publiek dat misschien had genoten van Costners peinzende, loodzware Montana Open veld (2003) Risicoaversie HorizonDe gebeurtenissen in de film draaien plotseling tussen de verschillende verhalen.

verschillend “Het klinkt als het zaad voor een miniserie”, schreef hij. Veel van wat er gebeurt is kwetsbaar en niet erg sterk; De film bouwt nooit impact op en lijkt zelden in een duidelijke richting te streven. Costner verschijnt als acteur pas na een uur, en als hij dat doet, waarbij hij meer een norse paardenhandelaar speelt dan alleen maar een paardenhandelaar, voel je de basis die de film mist. Wat je na een tijdje beseft, is dat Horizon niet zomaar een tv-serie is die met dure productiewaarden is geproduceerd. Het is de Bewijzen Voor een tv-serie is het echte probleem het script (door Costner en John Baird), dat geen vorm heeft. Ze verweeft deze verhalen niet met elkaar; Ze stapelt ze naast elkaar als een reeks caboose.

RogerEbert.com Hij gaf het twee van de vijf sterren: “Terwijl de eerste film mogelijk is Horizon De serie doet er goed aan toekomstige foto’s op te zetten en het momentum voort te zetten dat Costner vóór zijn vertrek had verworven GeelsteenDeze enkele film is een hele klus om uit te zitten. Het geeft kijkers zelden wat ze willen: Costner in de open lucht zien. Het geeft ons buiten Costner weinig gedenkwaardige personages: ik kan de naam van een enkel personage niet onthouden zonder naar mijn aantekeningen te kijken. Het voelt als een grote vergissing om te vertrouwen op potentiële toekomstige films om het hele concept over te brengen. Horizon Het houdt te veel van de beste delen buiten bereik.

READ  vervolg, Aquaman, Lost Kingdom en The Color Purple worden mogelijk doorgeschoven naar 2024 te midden van dubbele slagen van WGA en SAG-AFTRA

Er zijn echter ook enkele positieve recensies, zoals…

Telegraaf Hij noemde het ‘opa-cinema’ (op een goede manier): ‘Een deel van het plezier Horizon Is dit de grootse, majestueuze omvang van het ding – met bergen, plateaus en plateaus als deze, wie heeft er CG nodig? Maar de textuur ervan leeft voort in kleine, expressieve details: we leren de personages vaak kennen door hun werkwijze, of ze nu eerlijke handarbeid zijn of anderszins. Misschien zal de volledige grootsheid ervan pas verschijnen na de voltooiing van deze verhalen in het tweede deel. Maar er is hier genoeg grootsheid om het gaande te houden.

Horizon Verder spelen Sienna Miller, Sam Worthington, Jena Malone, Abby Lee, Michael Rooker, Houston, Luke Wilson, Isabelle Fuhrman, Jeff Fahey, Will Patton, Tatanka Means, Owen Crow Shaw, Ella Hunt en Jamie Campbell Bower.

Hoofdstuk 1 De film wordt op 28 juni in de bioscoop uitgebracht, twee maanden later gevolgd door een tweede seizoen. Costner filmt momenteel de derde foto.