september 29, 2023

Soest Nu

Soest Nu is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

De christelijke radiopresentator Dave Ramsey wordt geconfronteerd met een rechtszaak van $ 150 miljoen van luisteraars die zeggen dat ze zijn opgelicht door het timeshare-kassabedrijf dat hij promootte.

De christelijke radiopresentator Dave Ramsey wordt geconfronteerd met een rechtszaak van $ 150 miljoen van luisteraars die zeggen dat ze zijn opgelicht door het timeshare-kassabedrijf dat hij promootte.

Dave Ramsey geeft in zijn radioshow op de Bijbel gebaseerd financieel advies.Ramsay Show/Youtube

  • Dave Ramsey wordt geconfronteerd met een rechtszaak van $ 150 miljoen van luisteraars over zijn timeshare exit-groepspromotie.

  • Red Hine bood aan om betalende klanten te krijgen van timeshare-deals, maar slaagde daar vaak niet in.

  • Advocaten zeggen dat Ramsey $ 30 miljoen heeft gekregen om Red Hein gedurende zes jaar te upgraden.

De christelijke radiopresentator Dave Ramsey wordt geconfronteerd met een rechtszaak van $ 150 miljoen van 17 luisteraars die beweren dat hij een rol speelde bij het oplichten van hen door reclame te maken voor een timeshare-exitbedrijf.

pakin april v. Ramsey en marketingbedrijf Happy Hour Media Group in de Western Washington District Court, voerden aan dat de radiopresentator Timeshare Exit promootte ten koste van zijn luisteraars.

De rechtszaak werd voor het eerst gemeld door Religieuze Nieuwsdienst.

Ramsey geeft financieel advies aan miljoenen luisteraars in zijn radioshow Leringen uit de Bijbel gebruiken. Luisteraars nemen contact op met de vraag om advies over het beheer van hun financi├źn In mei zocht een stel hulp met hun schuld van $ 760.000.

In de rechtszaak stond dat Ramsey miljoenen had betaald door reclame te maken voor het timeshare-kassateam, dat wordt beheerd door Red Hine & Associates uit Kirkland, Washington. Advocaten zeggen dat Ramsey $ 450.000 per maand ontving van Red Hine voor zijn diensten, wat neerkwam op $ 30 miljoen in totaal.

Reed Hein beloofde klanten uit de timeshare-overeenkomsten te halen, maar slaagde daar volgens de rechtszaak vaak niet in.

In 2017 startten de timeshare-exploitanten met succes juridische stappen tegen het bedrijf. In 2021 was dat Rode Hein bevolen om zijn misleidende praktijken te stoppen, zei de procureur-generaal van de staat Washington, Bob Ferguson, en om $ 2,6 miljoen te betalen gebruiken om slachtoffers te compenseren. Het bedrijf stopte vervolgens met handelen.

READ  BMW waarschuwt, Ford roept duizenden oudere auto's terug vanwege airbags

Elk van de 17 eisers in de rechtszaak van april zegt dat ze duizenden hebben betaald voor de diensten van het time-outteam nadat ze naar de promoties van Ramsey hadden geluisterd. Ze zeggen dat ze vaak het advies kregen om met hun timesharing over hun schikkingen te onderhandelen en dat ze het meestal onmogelijk vonden om contact op te nemen met Reed Hein.

Ramsey promootte Red Hein tussen 2015 en 2021 en stopte pas toen het bedrijf hem niet meer betaalde, aldus de rechtszaak. In die tijd zou hij duizenden brieven hebben ontvangen van luisteraars die zeiden dat ze niet tevreden waren met de diensten van het bedrijf.

In de periode dat Ramsey Red Hine promootte, zou het bedrijf $ 70 miljoen aan vergoedingen hebben ontvangen van klanten die door de radiopresentator naar het bedrijf waren verwezen.

Advocaten beweren dat naarmate de klachten toenamen, Ramsay strijdlustiger werd over zijn connecties met het bedrijf.

“In plaats van zijn bedrog toe te geven, nam Ramsay een radiofragment van negen minuten op waarin hij uithaalde naar iedereen die hij verantwoordelijk achtte voor de verwoestingen van Red Hein”, aldus de aanklacht. Die partijen waren onder meer de timeshare-bedrijven en de procureur-generaal van de staat Washington.

“Ramsey heeft nooit iets van de tientallen miljoenen dollars teruggegeven die Red Hein en Happy Hour Media Group hem betaalden met het zuurverdiende geld van zijn luisteraars. In plaats daarvan koos Ramsey ervoor om te profiteren van het geld van zijn luisteraars”, zeggen de advocaten.

Ramsey en Happy Hour Media Group reageerden niet onmiddellijk op verzoeken om commentaar van Insider, die buiten de normale kantooruren werden gedaan. De Religion News Service kreeg ook geen reacties van Ramsey of Happy Hour.

READ  Elon Musk geroosterd door videogamesite gestolen Twitter Meme

Lees het originele artikel op Zakelijk geïnteresseerd